Uncategorized

Bloggen är tillbaka och jag skickar kärlek till alla med bra service

Jag är så glad för bra service.

Jag har två support ställen som jag alltid får superbra service ifrån när jag har problem med bloggen. Den ena är Siteguarding  som skyddar min blogg från virus mm. De är enkla att få tag i svar ifrån alltid snabba och väldigt hjälpsamma.

Den andra är Meks team som jag köpt min wordpress theme- dvs bloggutformning ifrån. De är också otroligt bra med att ge svar, snabba och hjälpsamma!

Jag har bloggen på ett webbhotell som jag hoppades få hjälp ifrån, som jag fick bra hjälp ifrån i början men som nu inte svarar och hjälper till alls bra tyvärr, pågrund av omorganisation eller annat gissar jag.

Jag har som ni kanske sett haft bloggen nere något dygn och inte vetat varför. Det är därför så oerhört viktigt att man har bra support när man bloggar och har sin verksamhet online. Nu är det löst tack vare deras hjälp.

Men när jag ändå är inne på detta med bra service undrar jag om det är något som hänt med Sverige på senare år? Vet inte om ni också upplever det?

Vi Svenskar bryr oss om bra service visar undersökningar som denna.

Jag tycker att det är svårt med bra service på många ställen. Byråkratin tar över i större organisationer som kommun och landsting och stora företag, och de som jobbar i serviceyrken får ofta inte lära sig vad bra service är upplever jag.

För mig innebär bra service att man vill och försöker hjälpa kunden och att man är ”serviceminded”att det är enkelt att få tag i folk, att de svarar och att man slipper stå i timlånga telefonköer eller att man får e postsvar med ”du har köbiljett xx ” och sedan dröjer det evigheter innan man får svar. När man sedan får fatt i en person verkar de inte bry sig, inte kunna och inte vilja anstränga sig för att hjälpa till. Jag har mött detta allt för många gånger nu!

 

 Jag hoppas verkligen att företag lär ut detta med att bry sig om kunden och se kunden till sina anställda, men jag är osäker. Jag tror att det startar med hur företagen behandlar sin personal och att man som anställd känner att kunden är viktig för företaget och företaget är viktigt för mig. Då blir känslan att ”företaget värdesätter mig och jag värdesätter att företaget går bra”.

Tyvärr tror jag att det inte alltid genomsyrar organisationen. Om man som organisation känner att sina anställda är en ”bricka i ett spel” så känner den anställde det och denne blir inte heller lojal. Snabba kvartalsrapporter och ökat tempo , omorganisationer mm leder inte alltid till den bästa organisationen.För mycket byråkrati leder inte heller till det.

Den här artikeln belyser detta bra med att vi har dålig service i Sverige

 

Få företag kan uppnå långvariga konkurrensfördelar genom att enbart förlita sig på unika produkter eller tjänster. En USP, unique selling point, håller oftast bara under ett kort tidsfönster. Det som gör skillnad är de mjuka variablerna av kundrelationen”, säger Anders Örtengren som har 25 års erfarenhet av att utveckla kundkoncept inom både varu- och tjänstesektorn.”

Jag avslutar därför mitt alla ❤️ dag inlägg med att ge ett STORT ♡❤️ till alla personer och företag som värdesätter och ger bra service! Och till dig mina läsare!♡❤️

 

Pernilla

 

About the author

Pernilla

1 Comment

  • Tur när man har sådan service som du har. För att hamna i en telefonkö och bli bemött som man inte skulle ha ringt dit, det är ingen services.
    Ha en fin Alla hjärtans dag du med.

Det är varmt uppskattat att du kommenterar hos mig!

%d bloggare gillar detta: