hälsa

You don’t get what you wish for, you get what you work for

Written by Pernilla

Det finns några regler när det gäller träning som jag lyckats hålla fast vid.

Regel nr 1, träna minst tre gånger i veckan.

Regel nr 2 gå minst 10000 steg de dagar du inte tränar, det gör jag genom extra promenader, tar trappor osv

Regel nr 3 ,boka upp träningspassen i förväg varje vecka och håll fast vid dem eller byt men minst tre pass skall bli av.

 

I dag körde jag ett spinningpass. Roligast är helt klart att köra i grupp för jag pressar mig själv bättre då när man kör med hög musik och någon som hejar på en.  Jag  har min Fitbit klocka (finns hos Stadium bland annat, reklamlänk) som jag registrerar allt via. Antal steg och mina pass som jag kör registreras via den sen får jag en trevlig notis via min Fitbit app när jag nått mitt träningsmål.

Det finns en sak som är lite jobbigt med spinning och det är att man får ganska så ont i rumpan haha. Så nu har jag beställt en cykelsadel som är fylld med gel och som gör det lite mjukare att sitta på sadeln. Den är beställd från Cykelkraft.

Jo då nu så kan jag cykla bra mycket mer när jag kan sitta på de4n mjuka sadeln 🙂

Mitt mål är att också hinna med två styrketräningspass i veckan och minst två konditionspass. Så jag kommer försöka öka på med ett pass till men det blir som extra pass än så länge.

 

Gillar du spinningpass?

Pernilla

About the author

Pernilla

1 Comment

Det är varmt uppskattat att du kommenterar hos mig!

%d bloggare gillar detta: