Lifestyle

En tjejresa i Marbella som också gav lite tankar om livet nu

Har varit på en superhärlig resa med vännen Nina och 6 andra tjejer. Nina var den som planerade en tjejresa här , hon och jag bodde på hennes ställe i Marbella. Från början var vi 9 tjejer men sedan blev vi 7 stycken. Två var satta i Corona karantän innan avresa så de kunde ej följa med.

Alla tjejer (utom jag ) har ett ställe i Marbella som de bor delvis eller på heltid vid. Man blir lätt lite avis på dem som kan vara där så mycket!

Det blev väldigt trevliga dagar med strandpromenader, fikastunder, lunch och middagar , och mycket prat såklart! Sol och värme med ca 20-25 grader kändes väldigt välbehövligt.

Tanken var att vi Skulle gå vandringsleden Caminito del Rey tillsammans första dagen efter vi landat  på svindlande gångbroar . Men just innan vi skulle åka i väg efter en gemensam  frukost  på ett café kom meddelandet att de stängde leden för att det blåste för mycket uppe i bergen. Det blev då istället en powerwalk på stranden

Underbara stränder att promenera vid intill strandkanten finns det i Marbella.

Estepona är en av de vackra städerna i Marbella . Här har de gator som har krukor i olika färger.

Puerto Banus är en hamnstad ca 6 km sydväst om Marbella, där  Nina har sitt ställe Och vi bodde. Väldigt vackert och fint var det här med fantastiska stränder, shopping och ett rikt uteliv för de som önskar. Många Väldigt fina båtar finns det i hamnen som man kan gå och kika på.  Inklusive Ninas brors båt som ni ser i bild. Han håller på att renovera upp den och vi fick inspektera hur fint det blivit inuti.

Middag på kvällen på en trevlig restaurang åt vi här

Nedan ser ni utsikten vi hade en lunch i Puerto Banus , inte alls dumt!

Marknaden  i Puerto Banus var också väldigt trevlig, hade kunnat köpa med massor fint hem, både för hemmet och till mig själv i form av smycken och kläder , men jag reste lätt så det blev inte så mycket handlat.

Mitt liv har kantats av flera jobbiga livsförändringar på sistone och känslor som lever bergochdalbana där jag känner att jag just nu bara försöker leva efter go with the flow var detta en resa som jag verkligen behövde.

En kväll såg vi filmen Eat love and pray ( lyckan, kärleken och meningen med livet) Jag har inte sett den förut, men så bra!

Detta handlar filmen  och boken om: En intensiv, känslig och underhållande memoar om att finna sig själv och allt som kan hända när man tar ansvar för sitt eget välmående. Mix mellan memoar och reseskildring som läses som en roman.
Klockan är 3 på natten och Elizabeth Gilbert ligger på badrumsgolvet och gråter. Hon är drygt trettio, hon är gift, har ett hus utanför stan, ett framgångsrikt jobb och försöker få barn, men hon är inte lycklig. En slitsam skilsmässa, en depression och en turbulent kärleksaffär senare bestämmer hon sig för att ta en ”time-out” För att på allvar ge sig själv tid och utrymme för att finna sin livsväg bestämmer hon sig för att själv ge sig ut på en lång resa under nästan ett år. I den här boken filmen/ får vi följa med på hennes reseäventyr. Hon börjar i Italien där hon lär sig konsten att njuta, i Indien konsten att nå sinnesro och i Indonesien hitta balans.

Vi gjorde lite mat och kurade ihop oss i soffan jag Nina och en tjej som heter Susanne. Supermysigt det också. Jag grät faktiskt när jag såg den filmen. Något jag haft mycket lättare för att göra nu på sistone.

Det känns oerhört skrämmande det som händer nu, med Corona epidemin, vi vet inte vart detta slutar. Inte bara hälsomässigt känner vi oro utan också ekonomiskt. Att vara orolig för sin egen hälsa och nära och kära är verkligen inte kul. Inte heller att inte få kunna leva normalt med att umgås och ha trevligt. Orolig för den ekonomiska biten är jag också. Jag vill inte bara vara rädd, jag vill känna mig levande och jag hoppas så mycket på att vi snart får tillbaka livet utan denna oro , med kärlek  och glädje inkluderat.

Kram Pernilla

About the author

lifessilverlining@gmail.com

3 Comments

• Fint och ärligt inlägg av dig. Jag har varit där i Puerto de banus med – vänner till oss har lägenhet där – och vi har väl pratat lite smått om ”vad drömmer vi om” – skulle vi också investera nåt i ett ställe däromkring? Men så händer sån här ”faktor X” som verkligen vänder upp och ned på allt. Besparingarna sjunker nåt helt dramatiskt, resor känns helt plötsligt som en utopi av helt andra saker vi är vana vid.. Verkligheten blir en helt annan – det basala i livet är egentligen väldigt enkelt. Back to basic helt enkelt. Visst finns det massa oro runt det som händer – för mig personligen gläds jag mkt åt att sonen började nytt jobb häromdagen och att makens och mitt jobb ändå är är rätt safe mitt i allt… ja det är mycket som snurrar i huvudet och jag har förstått att du även står i mycket förändringar med… önskar allt gott till dig ❤️ Kram Milla

• Vilket härligt inlägg och så fina bilder, lite avis blir man. Men så härligt att kunna besöka en så vacker plats och se så mycket fint.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

Det är varmt uppskattat att du kommenterar hos mig!