Lifestyle

Nytt Inredningssvep

Nu kommer här lite nyheter från inredningsvärlden. Nya kollektioner hos Chhatwal & Jonsson. (Älskar den gula mattan! ) Exklusiva handtag och knoppar i serien TS som förhöjer varenda dörr, skåp m.m designade av Thomas Sandell.Svenska möbelvarumärket HEM har ny investerare som skall hjälpa till att nå nya målgrupper.

 

Chhatwal & Jonssons nya kollektion “Indian Spices”.

”It’s natural for us to present two new shades to our palette, Masala Yellow and Dark Chili Red. With inspiration from the busy Indian spice markets it will renew any space for the autumn season.”

 

TS – en exklusiv serie fasta inredningsdetaljer i design av Thomas Sandell för Habo Selection

Habo Selections första serie exklusiva inredningsdetaljer är designade av arkitekten och industridesignern Thomas Sandell. Serien heter TS och består av handtag för både inom- och utomhusbruk, draghandtag, krokar och knoppar.

En bra detalj ska knappt märkas förrän man kommer riktigt nära. Dörrhandtag ska vara sköna att hålla i och snygga att se på. Vi berör och berörs av dessa många gånger varje dag när vi öppnar och stänger dörrar och lådor. I serien TS har vi rundat dörrhandtaget på insidan för att ge en mjuk beröring mot handflatan medan utsidan har en skarpare form för att ge ett grafiskt, visuellt uttryck, säger Thomas Sandell.

 

Thomas Sandell är en av Sveriges mest framstående arkitekter och industridesigner. Han driver sedan 1995 arkitekt- och designkontoret Sandellsandberg tillsammans med cirka 50 medarbetare och under sin karriär har han ritat och designat allt från stadsplaner till kända byggnader och produkter. Thomas har ett nära samarbete med Habo Selection och har bland annat formgivit den första serien TS.

Verdane investerar 43 miljoner kronor i det svenska möbelvarumärket Hem. Investeringen kommer att användas för att bygga upp lager, utöka personalstyrkan i både USA och Europa och för satsningar på marknadsföring för att nå nya målgrupper.

Det snart fyra år gamla företaget Hem har haft en explosiv tillväxt på den moderna designmarknaden, med USA som den enskilt största marknaden. Hems unika digitala strategi har nyligen utvecklats till fysiska installationer, utställningar och pop-up-butiker, bland annat i New York och Los Angeles.

”Vi är djupt imponerade av både kvaliteten på Hems produkter och av företagets ledning. Hems rykte är helt enkelt exceptionellt och Hems kunder säger att de älskar Hems kvalitet, pris och service. Vi ser nu fram emot att hjälpa till att sprida Hems erbjudanden till nya målgrupper över hela världen”, säger Staffan Mörndal, partner på Verdane.

”Verdane Capital IX är en av Nordens största teknik- och e-handelsfonder och en perfekt partner för nästa etapp på vår resa, och vi är stolta över att ha dem som våra investerare. Verdanes erfarenhet i kombination med Hems dragningskraft, kreativitet och ambition är ett utmärkt utgångsläge för att nå vårt långsiktiga mål; att bygga nästa generations stora designvarumärke”, säger Petrus Palmér, Hems grundare och vd.

”Hems största utmaning under de senaste åren har varit att hålla samma tempo som den stigande efterfrågan. Att öka både lager och team globalt kommer att säkerställa kortare ledtider och  högklassig service för alla våra kunder”, säger Isac Epstein, operativ chef för Hem.

<3

Pernilla

About the author

lifessilverlining@gmail.com

Det är varmt uppskattat att du kommenterar hos mig!

%d bloggare gillar detta: