Forever living hälsa

Tips till att få mer energi-

Written by Pernilla

Nu upplever jag att många känner sig trötta och saknar energi. Även om solen kommer och gör oss piggare, så längtar många till ledighet och lite mer avkoppling, men det är viktigt att vi ständigt ser till att få mer energi.

Här är några tips till hur man kan få mer energi

1 Ät mer grönsaker och frukt, socker och sötsaker kan göra att blodsockret snabbt går upp och sedan ned igen och drick mycket vatten.Vattnet gör att du slipper bli trött av uttorkning, det påverkar väldigt mycket mer än man tror att dricka vatten. Särskilt om man dricker mycket kaffe för att bli pigg, så torkar det samtidigt ut.

2. Rör på dig, ta en promenad så kommer du känna hur du blir piggare och gladare, spring i skogen eller träna på gymmet. All fysisk aktivitet gör dig piggare

3. Gå utomhus, genom att få solljuset och frisk luft blir vi piggare, påta i trädgården eller sitt mot en husvägg med ansiktet i solen, eller gå en promenad i regnet. Bara att vara ute gör mycket, passa också på att djupandas så du får i dig rikligt med syre

4. Skratta, försök att göra sådant som får dig att skratta. Skratt frigör stress, du känner riktigt hur du blir piggare efter att du skrattat hjärtligt åt något.

5. Att bara jobba hela tiden bränner din energi.Se till att få luft i din kalender och bara vara. umgås en eftermiddag med dina barn, eller gör ingenting.

6. Tänk på vad som ger dig energi och se till att göra det oftare. Kanske ta upp en gammal hobby som du slutade med för länge sedan?  En hobby ger dig både energi när du håller på med den, men energin spiller också över på allt annat du gör.

7. Utmana dig själv. Att vara uttråkad är samma som att känns sig energilös. Sätt några härliga mål som du kan nå och staka ut vägen dit. Det ger energi.

8.Undvik sådant som stjäl energi.  Det kan vara att man är rädd, att vara rädd är väldigt energikrävande. Att vara rädd för att misslyckas, rädd för att förlora något, rädd för att verka dum, rädd för sin egen förmåga – allt detta kräver enorm energi.

9. Se till att få den sömn du behöver, det mest grundläggande kanske inte alltid är så  lätt. Men jobbar man på det ovanstående kommer även sömnen att bli bättre. Sen kan du givetvis se till att komma i säng också i tid:)
10. Ta kosttillskott som ger dig energi

Har man en svacka i kroppens kväveoxidproduktion /energiomsättning ( arginin brist) så kan det orsaka olika sjukdomar, långvarig ohälsa och trötthet., man kan få utbrändhet och depression och längre fram olika sjukdomstillstånd.

Arginin är en av de ca 20 aminosyror som är nödvändig för kroppen. Arginin är den viktigaste enskilda näringsämnet som reglerar hjärtats och blodomloppets funktioner.På detta sätt får du en bra cirkulation-på så sätt bättre  syreupptagningsförmåga och återhämtning efter träning eller när du bara allmänt är trött och hängig. Detta är även bra att ta om man har upprepade infektioner och för att förebygga sjukdomar.

Argi+ är ett kosttillskott innehållande L arginin och vitaminer.Det är rekommenderat att användas av Dr Murad som är en av 3 nobelpristagare som forskat fram L arginins nytta i kroppen. Han rekommenderar just denna produkt på marknaden som den bästa och använder den själv. Här kan du se en film där Dr Murad berättar om ARGI+

Du hittar Argi + här

Forever-IMG_6399

Vad ger dig mer energi?

 

ps. Här hittar du en produkt med L arginin  och andra vitaminer mineraler för dig som man och som också ger lust och energi  och här hittar du motsvarande produkt för dig som är kvinna

Pernilla

About the author

Pernilla

9 Comments

  • Märkligt jag blir ofta så trött på våren,nu är det visserligen sommar men den kom ju inte förräns idag:) bra pepp lista och denna dryck låter så spännande,allt som e nyttigt är välkommet hos mig:) kram

  • Ja du det har varit samma här.. ingen ork o helt trött i kroppen o huvudvärk idag skönt ja e ledig i morgon .

    men tusen tack va gullig du är tack. Va ska ni köpa för gavel ? Gud så spännande 😀

  • Jag brukar alltid ha svårt att sova under maj-juni, så har det alltid varit. Det är nåt med ljuset… Man får ha sina knep då, dels så försöker jag avdramatisera och inte oroa mig för att jag sover för lite. Träna föstås, ger mig massa energi att köra ett styrketräningspass på max. Och för mig har ju kosten blivit så central. Massa grönsaker, minimalt med mjölmat och socker, som jag inte har så svårt att avstå.Oro har under flera år varit en total energidränerare tyvärr, nu är det bättre. Och förstås att ha roligt! Jag skrattar så mycket mer nu – när jag är på en arbetsplats med roliga människor och min egen humor har skärpts betänkligt. Sen tror jag att det är olika saker vid olika tillfällen som gör att man blir trött och energilös, och det lär man känna tecknen vad det beror på just då så har man ju automatiskt en liten vägledning till sin ”toolbox”. Självinsikt helt enkelt! Kram!

Det är varmt uppskattat att du kommenterar hos mig!

%d bloggare gillar detta: